<HTML><FONT FACE=arial,helvetica><FONT  SIZE=2>Greetings, Dance Mavens.
<BR>
<BR>I've put my foot in it and have offered to run dance at Ymir. &nbsp;Before I make 
<BR>the general announcement, I was wondering of anyone could put me in touch 
<BR>with musicians who would be willing to play for Ymir.
<BR>
<BR>Here is what I have in mind so far:
<BR>
<BR>I want to keep the dance list fairly simple because we have little time for 
<BR>practices between now and Ymir, and many of us are still a bit rusty:
<BR>
<BR>ANY NUMBER OF COUPLES
<BR>Black Alman
<BR>Candlestick Bransle
<BR>Dargason
<BR>Earl of Salisbury Pavane
<BR>Horses Bransle
<BR>Official Bransle
<BR>Quadran Pavane
<BR>Rostiboli Gioioso
<BR>Saltarello la Regina
<BR>Sellenger's Round
<BR>Washerwoman's Bransle
<BR>
<BR>SETS OF 3 COUPLES
<BR>Black Nag
<BR>Jenny Pluck Pears
<BR>
<BR>ANY NUMBER/GENDER
<BR>Bransle Charlotte
<BR>Maltese Bransle
<BR>
<BR>SETS OF 4-6 COUPLES
<BR>Gathering Peasecods
<BR>
<BR>SETS OF 2 COUPLES
<BR>Heart's Ease
<BR>John Tallow's Cannon
<BR>Rufty Tufty
<BR>
<BR>SETS OF THREE (any gender)
<BR>Petit Vriens
<BR>
<BR>I'll be bringing candles, holders and candle globes for candlestick bransle 
<BR>and maybe John Tallow's Cannon, and lengths of cloth for people to tie to 
<BR>their arm to indicate that they are interested in dancing and are not just 
<BR>watching (you can remove the cloth if you need a rest and put it back on when 
<BR>you're ready to resume).  I'm gonna ask that the hall lights be lowered and 
<BR>provide either real or electric candles to provide more intimate lighting for 
<BR>dancing but arrange for lighting for the musicians' music stands.
<BR>
<BR>I'd also shoot for a formal deal with the bardic folk that we have a set of 
<BR>dancing and then let the bards take over for a bit, then dance, then bardic 
<BR>for the rest of the night. Or something like that.  Only one way to find out 
<BR>if it will work...
<BR>
<BR>Let me know if you have any comments or suggestions for the smooth running of 
<BR>the dance.   Just think about what you liked about other dances you've seen 
<BR>and what annoyed you about them and think what we can do to make it better.  
<BR>
<BR>Personally my turn-offs are too much light (hard to have a magical experience 
<BR>under flourescent lighting and lots of it), and interruptions for court 
<BR>business (fooey), having another activity going on at the same time in the 
<BR>same room with the dancing, and non-dance traffic across the dance floor 
<BR>during the dancing.
<BR>
<BR>As for teaching during the day, unfortunately I'll be cooking, serving and 
<BR>cleaning up for the breakfast and lunch, but I may have an hour before feast. 
<BR> The problem with that is that people tend to have too much to do - on top of 
<BR>catching up with friends they haven't seen in a while.  If any are interested 
<BR>in running formal classes during the day, I'd be happy to help with local 
<BR>logistics. &nbsp;Also, having an extra person or more to coach all the sets 
<BR>instead of one person yelling to be heard would be another good thing.  
<BR>
<BR>RSVP - Ursula von Bremen
<BR> 
<BR></FONT></HTML>